سفر با نانو به اعماق هسته

در هر کشوری، سازمان سیاحت وجهانگردی برای جهانگردان خارجی، راهنمایان متخصصی را تدارک می بیند تا این راهنمایان، جهانگردان را با مناطق سیاحتی و تاریخی کشور آشنا سازند و در طول سفر اطلاعاتی را در این زمینه به آن ها ارائه می دهند. در فیزیک نیز ما برای علاقه مندان به فیزیک (جهانگردان فیزیک)، راهنمایی تدارک دیده ایم. راهنمایی که برای سفر به اعماق هسته و ذرات زیر اتمی برای شما انتخاب کردیم، "نانو" نام دارد (نانو واحد فیزیکی و معادل 10 به توان 9- متر است). "نانو" ما را در سفر به اعماق زیر اتمی راهنمایی می کند و ما را با این دنیای به ظاهر کوچک اما وسیع و گسترده آشنا می سازد. پس خود را برای سفر به درون اتم آماده کنید. امیدورام که "نانو" راهنمای خوبی برای شما در این سفر باشد.

سفر خوشی را برای شما آرزو می کنیم!

مقدمات سفر

هنگامی که فیزیکدانان  مشغول بررسی ساختار متکامل اتم بودند، متوجه توده متراکمی که در مرکز آن قرار دارد، شدند. و درصدد برآمدند تا به ساختار این توده که بخش ناچیزی از اتم را اشغال کرده است، دست یابند. این ابر متراکم همان هسته اتم است که بار الکتریکی مثبت دارد. برای درک صحیح و روشن از ساختار هسته، بهتر است با مرور از بیان مفاهیم رایج در ساختمان هسته، به بررسی ساختار آن بپردازیم.

شروع سفر

  ذرات سازنده اتم  را زیر اتمی می گویند. این ذرات به دو دسته تقسیم می شوند:

1)هادرون ها          

2)لیپتون ها

 

نظرات 2 + ارسال نظر
کامران پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 01:58 ب.ظ

نمیشه خوندش رنگ فونت رو عوض کن

هم آوا جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:16 ق.ظ http://hamava005.blogsky.com

سلام و وقت بخیر
تیتر سوم انجمن وبلاگ نویسان متحد ایران: پاسارگاد سرفراز است تا زمانی که میهن پرستان ایرانی چون سدی در برابر کینه توزان تاریخ ایستاده اند. در تاریخ 24/6/84
شما نیز با ما این تیتر را در روز مذکور در وبلاگ خود بگذارید تا اعتراض خود را به تخریب پاسارگاد اعلام داریم.
سربلند و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد